donderdag 4 juli 2013

Tips voor mannen om rok of kilt in het openbaar te gaan dragen



In Nederland mag je als man ook gewoon een kilt of rok dragen in de openbaarheid,net zoals vrouwen een broek dragen.
Hieronder een aantal tips voor mannen die al een rok of kilt hebben ,of er een willen gaan kopen, maar de stap in het openbaar nog niet echt durven te maken:

1. Bouw het langzaam op door op een laat en rustig tijdstip een route thuis uit te stippelen en dit gaan bewandelen. En maak de wandelroute's steeds groter en door ook eens overdag in rok te gaan wandelen.
Je kunt dit natuurlijk ook in een andere stad of dorp doen om nog geen bekende tegen te komen.

2. Ga tijdens een tankbeurt van je auto in rok of kilt (je kunt deze ook stiekem meenemen en in de auto omkleden)

3. Of draag een rok of kilt als je kleine dingen rond het huis moet doen zoals bijvoorbeeld het vuilnis buiten zetten of in de tuin werken.

4. Een andere manier is als je bang bent om opmerkingen te krijgen(krijg je bijna niet) als je echt op pad wilt gaan in een dorp of stad,zet een hoofdtelefoon in de vorm van oordopjes op met muziek,en bouw dit na verloop van tijd af door de muziek steeds zachter te zetten totdat je de hoofdtelefoon helemaal niet meer nodig hebt.

5.  Door het veelvuldig dragen van een rok in (en om het) huis, wordt het heel normaal voor je een rok te dragen en voel je je steeds zekerder en dat straal je dan ook gemakkelijker uit als je de stap naar buiten waagt.

6. Je eigen van niemand iets aantrekken,en de straat op gaan net zoals je dat in broek deed.

54 opmerkingen:

  1. Tot op heden nog niet veel mannen in rok of kilt gezien op straat, echter zullen de tips vast bruikbaar zijn voor sommigen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Binnenkort komt er in een lifestyle programma op rtl 7 een item over mannen die een rok dragen en dat vrouwen niet het alleen recht hebben op een rok. En over de voordelen van een rok als je hem draagt.

      Verwijderen
    2. Ik ben in een week naar buiten gegaan ik heb met mensen ge praat hoe is van gedrag en ze vond me stoer met de rok.

      Verwijderen
    3. In Hoogeveen daar zie je ook geen mannen met een rok.

      Verwijderen
    4. Ik ben een man van 49 en draag regelmatig een jeansrokje met daaronder een heerlijk panty.
      Ben zo ook een keer gaan tanken en gewandeld in het dorp. Heerlijk gevoel.

      Verwijderen
    5. ik draag al 4 maand rok ik ga over al mee naar doe de mens kijk niet eens ik vent het geweldig.

      Verwijderen
  2. Ik draag taft rokken, die vallen mooi en zijn wel opvallend vrouwlijk.
    elke keer naar buiten, de tuin in. De buurvrouw kijkt regelmatig in mijn tuin en ziet me dan. Ze heeft tegen me gezegd dat ik lef heb en draag wat ikzelf wil. Tip van haar aan mij was om er een string onder te dragen ipv een boxershort. Nu ga ik zaterdagochtend op zijn drukst winkelen bij de Aldi en de Jumbo, ga tanken en draag meestal mijn wijde jurk in het zwart van taft, messstal ook met kousen en daaronder mijn zwarte gympen. Kinderen die wel eens wat lachen en roepen, maar moeders die dan snel zeggen dat ze stil moeten zijn en dat een man ook een rok of jurk mag dragen. De jeugd fluit me nog wel eens na, en hebben er lol om. Maar ik wordt niet lastig gevallen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind het heel goed van je dat je lekker zelf bepaald wat je wil dragen.Ga zo door zou ik zeggen! Het is veel luchtigere kleding.

      Verwijderen
  3. Moest men weten hoeveel mannen een rok willen dragen en niet durven voor de reactie van hun partner, men zou verschieten.
    Rok voor mannen moet kunnen, spijkerrok of jeans rok is mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal gelijk, draag zelf ook vaak een spijkerrokje met een panty.

      Verwijderen
  4. Ik vind dat het moet kunnen een man die rokken draagt.
    Ik zelf als man ( hetero)draag regelmatig een jeansrok,y rok en nog andere modellen zowel kort als lang en ik voel mij er goed in.
    Mijn vriendin vindt het ook mooi en heeft er geen moeite mee zo zien te lopen in een rokje.
    Zij vindt het zelf goed dat mannen rokken kunnen dragen zoals vrouwen broeken.
    Er mag voor mij meer rokken bestaan die mannen kunnen dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind vrouwen die het accepteren dat een man ook vrouwenkleding/rokken dragen echt geweldig!. Vrouwen leven wat make-up en kleding/schoenen betreft in het aards-paradijs en mogen alles wat ze willen dragen, tijd dat de man ook meer keuze krijgt, we leven in 2016. Veel mannen hebben hun partner nog nooit zonder make-up gezien. Vrouwen kunnen alles mooi maken met make-up. Vrouwen die mannen dit niet gunnen zijn jaloers of willen zelf graag de mooiste zijn. Tijd dat de man eens opkomt voor meer kledingrechten!!.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi rok dragende mannen! Als vrouw wil ik jullie graag zeggen: ga gewoon lekker door met rokken dragen! Je mag met trots dat dragen waar je je jezelf in voelt. Ik gun het jullie van harte. Ik vind het niet verwerpelijk; sterker nog, sommige mannen worden er juist extra aantrekkelijk door in mijn ogen. En ik geloof niet dat ik de enige vrouw ben die dat zo ervaart. hartelijke groet Emmy

      Verwijderen
    2. Ik ben volledig mee eens met hierboven staat.
      Laat de mannen opkomen voor hun kledingrechten.
      Draag zelf al 2 jaar elke dag vrouwen kleding (alles), voelt lekker aan en is rustgevend.
      Mijn partner heeft er geen probleem mee.

      Verwijderen
  6. Ruim een jaar geleden begon het als een experiment. Mannen in een rok waarom niet? Wat gebeurd er op straat? (Ik woon in conservatief Chili...) heb nooit meer een broek aangetrokken. Draag moderne kilts en rokken; in de winter met leggings. Ik kies er wel voor om het niet vrouwelijk te laten zijn. "Stoer" en mannelijk, afgezakte sokken, hoge wandelschoenen, denim, knielengte. Pas een witte schilderskilt gekocht. Wordt regelmatig gefeliciteerd en vaak willen jongere vrouwen (ik ben een ouwe van 60) op de foto met mij. Geen afzakkende broeken meer... Lekker luchtig! Alleen moet je wel leren zitten met een rok aan. Een kilt draagt geweldig voor een man, maar zomers (hier 35 graden) is dat wel warm en zwaar; is zo'n 6 meter stof. Dan is een spijkerrok veel lekkerder. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ben een man van 60 draag ook zeer graag een rokje met een panty onder voel me zeker geen vrouw en wil het ook niet zijn. Alleen heb ik pech met mijn partner die wil er niks van weten. Onlangs heeft ze ontdekt dat ik het toch stiekem deed en het kot was veel te klein.
    Ik vond het heerlijk zo een rokje aan me lichaam zalig gevoel.zonder de minste bij bedoelingen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik een vrouw van 46 j. en vindt het voor u spijtig.
      Mijn vriend is er ook mee uit de kast gekomen en binnen huis heb ik het toegelaten, heb er echt geen moeite mee.
      Ik vind het zelf mooi en gezellig en hij heeft er ook de benen voor.
      En als hij er hem goed n voelt, mag hij het blijven dragen.
      Vrouwen kunnen kiezen rok, kleed of broek.
      Zij zou het mogen aanvaarden, dat als je je erbij goed in voelt Rokje of kleedje en het binnen huis draagt , dat zij het toelaat.
      Buiten huis is natuurlijk wat anders.

      Verwijderen
    2. Heb jij ook toestemming gekregen om een broek te dragen.

      Verwijderen
  8. Het lijkt mij ook leuk om in rokje buiten te kunnen lopen. Zonder een rare reactie te krijgen. Maar zolang wij mannen geen rokjes gaan dragen in het openbaar word het ook niet geaccepteerd. Er zou ook elke maand mannen rokjesdag moeten komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik draagt ook een rok ik ga de draderie op een de mensen kijken niet ik draag ook op de camping ook een rok

      Verwijderen
  9. Ik draag nu zo'n 10 jaar in huis een rok (als het mooi weer is). Ik ben getrouwd, heb 2 zonen en ben inmiddels 67 jaar. Als jongetje wilde ik eigenlijk ook al een rok dragen, maar ik heb dit al die jaren keurig weggestopt omdat het nu eenmaal "not done"is. Op een gegeven ogenblik heb ik mij gerealiseerd dat ik stappen moest gaan zetten als ik later met voldoening op mijn leven wilde kunnen terugkijken.
    Mijn partner heeft er inmiddels geen probleem meer mee dat ik in huis een rok draag als het weer het toelaat, maar zij neemt over het algemeen wel wat meer afstand.

    Ik ben ook een paar keer in een kilt naar buiten gegaan. Het vraagt wel wat van je; er is nu eenmaal de hele tijd een bepaald spanningsveld aanwezig. En het brengt me niet echt wat ik zou willen. Ik vind namelijk vooral heel vrouwelijke, wijde rokken fijn om te dragen. Het voelt fijn als de rok langs je benen zwiert als je aan het lopen bent.
    Verder wil ik helemaal man blijven. De bovenkant stoer, bv met mouwloos t-shirt en gewoon haar op mijn benen etc. Voor mij heeft het niets met seksualiteit te maken, maar met een sterk ontwikkelde vrouwelijke kant.
    Ik heb kort geleden ontdekt dat voor ons soort mannen een woord bestaat: cross dresser. Ik dacht altijd al dat ik hierin niet alleen stond. In het programma van Eva Jinek over het onderwerp cross-dressen zat een man met baard in vrouwenkleding. Super.

    Ik voel me de laatste tijd eigenlijk wel gefrustreerd omdat vrouwen kunnen dragen wat ze willen, ook mannenkleding. Maar dat de omgekeerde ontwikkeling, dus mannen die experimenteren met vrouwelijke kleding, eigenlijk niet echt bespreekbaar is. Iedereen matigt zich hier een oordeel over aan. Het begint al in huis en daarna komt nog de hele maatschappij over je heen.
    Ik begrijp wel waarom mijn vrouw niet wil dat ik in rok naar buiten ga. Zij wordt hier dan ook op aangekeken.

    Mannenkleding is vooral praktisch; dus ik begrijp dat hiervoor wordt gekozen in deze zakelijke wereld. Maar al die mannen in pak; dat is toch vooral saai.
    Maar vrouwenkleding is mooi. Ik voel me mooier als ik in mijn rode rok van Cora Kemperman rondloop. En dan is het huis al snel te klein. Ik zou er zo graag mee buiten kunnen lopen ….

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik draag nu gewoon pantys in het openbaar op straat onder een korte broek

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tijdens de afgelopen hittegolf was ik het spuugzat en heb gewoon een kilt besteld, aangetrokken en met vriendin gewoon naar het centrum gegaan en terrasjes gepakt. Het draagcomfort is gewoonweg fantastisch en je merkt meteen dat het hele zaakje beneden ontzettend dankbaar is en er niet op gemaakt is om altijd opgesloten te zitten. Uiteindelijk is het niet voor niets uitwendig om de temperatuur te regelen. Dus meteen nog twee besteld en ik verklaar iedere man die nog in de hitte met een broek aanloopt als volkomen onwetend, grandioos gestoord en compleet vastgeroest in de gedachte dat een broek een moetje is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het geweldig om in een rok te lopen ik doe het één week ik ben op de camping daar loop ik ook in rok.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik loop al jaren in een rokje ook buiten naar supermarkt en in de zomer ook op de motor. Tot op heden weinig opmerkingen gehad eigenlijk alleen maar positive.

      Verwijderen
  14. Ik ben van dag in de stad geweest in mijn rok het val mijn mee wand de mensen kijk niet dat ik in een rok loopt donderdag ga ik ook de stad in .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zolang ik me kan heugen, verkleed ik me. Een aantal jaren geleden heeft mijn vrouw het ontdekt en dat heeft veel spanning veroorzaakt. Het prettige is, dat ik de kleding niet meer hoef te verstoppen. Helaas veroordeelt zij het volledig, waardoor ik ervoor moet zorgen dat niemand anders mij erin ziet. Toch ga ik in rok over straat en dan op rustige en veelal donkere tijdstippen. In huis draag ik 's avonds vaak een rok en mijn vrouw probeert ermee om te gaan. Jammer genoeg krijg ik vaak verwijtende blikken van haar. Mijn droom is dat ik als man rokken buitenshuis kan dragen en dat er geen consequenties aan vast hangen, zoals problemen voor vrouw en kinderen of zelfs baanverlies. Waarschijnlijk blijft het een droom en moet ik het, zoals ik het mijn hele leven doe, in het geheim blijven doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die het dan op zaterdag of zondag met de rok naar buiten te gaan.

      Verwijderen
  16. Mijn man droeg in huis al dameskleding en nu is hij er ook mee naar buiten gegaan ik heb rokken voor hem gekocht waar hij bij was en nu dracht hij ze ook buiten en ook waar ik bij ben gekeken wordt er wel maar gezegd niets dus waarom zul je het dan niet doen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik met mijn vrouw naar de braderie geweest in Hoogeveen in mijn rok daar kijkt de mensen ook niet en ik vond het geweldig om in een rok te lopen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kom naar buiten mannen met je rok het is mooi weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zelfs in de werkkleding spelen ze er op in: https://www.workwear4all.nl/zoeken.html?s=kilt

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ga naar buiten en voel je trots. Kleed je zoals je je voelt. In broek of in rok/jurk maak jezelf gelukkig, iederéén gelukkig maken lukt toch niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ruim 3 jaar zomers ben ik in Nederland en de winter maanden in spanje en Portugal met de camper en men kijkt en dat is het dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik loop thuis iedere avond in rok of jurk (van mijn vrouw)
    en dat is een andere levensstijl,ik zou zeker als er een rokjesdag komt de eerste zijn om er bij te zijn al was het maar om te ervaren hoe het is om in het openbaar vrij te zijn eender wat te dragen zoals de vrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Waarom wachten,doet iedereen wat jij wil?
    Leef je eigen leven

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik bn vandaag voor het eerst met laarzen met hoge hak , een panty en een rokje naar buiten geweest , dat gaat echt prima en het voelt heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Probeer me uit te leggen waarom niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik ga daar tegenwoordig ook gewoon mee naar buiten een rok witte hak sandalen met een hak van 6 cm en blauw gelakte nagels , ik draag elke dag een bh onder mij shirt , en als het weer kouder wordt loop ik met een dikke huidkleurige panty , het maakt me bijna niets meer uit , ik moet alleen nog even op de buren letten

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het gaat mij puur om een rok te dragen. Ik ben en blijf een man, maar als je meer wilt, doe waar je jezelf lekker bij voelt

    BeantwoordenVerwijderen
  28. een man met een rok blijft een man een man met een jurk blijft een man net zoals een vrouw met een broek blijft een vrouw . waarom altijd vrouw dit vrouw dat???

    BeantwoordenVerwijderen
  29. vrouwen denken dat ze alles mogen aantrekken , maar als wij vrouwenkleding aantrekken dan is de wereld ineens te klein

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi ik ben hetero man maar ik vind dat mannen die in een rok/jurk willen lopen dat het gewoon moet kunnen ik zelf vind het ook fijn gewoon lekker om de één keer in rok met leuke blous te lopen en soms in jurk en dan daar onder een paar pumps met hak van 8 cm die hakken draag ik wel vaker gewoon buiten om dat het wat langer maak en het loop lekker dus mannen kom op voor je eigen gevoel en als daar bij dan in vrouwenkleding wil lopen gewoon doen ander wennen ze er nooit aan dat wij ook graag alles willen en kunnen dragen wat of mooi fijn draag aan te doen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goede middag ik ben man maar had eerst spijkerroken aan nu vind ik het lekker om lerenroken aan te doe korte en iets langere nu het iets kouder is graag een zwarte penty eronder heb ook zwart lerenroken staat me goed schaam me ook niet ga er ook mee naar buiten

      Verwijderen
  31. Hoor dat verschillende mannen dat ze in rok naar buiten gaan maar ik moet ze nog tegen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb ook wel eens een rok aan als ik alleen thuis ben zeker wel en ook wel een mee naar buiten geweest lekker hoor een leer rokje of iets langere leren rok staat me goed ik voel me er lekker in gr

      Verwijderen
  32. Ik denk dat heel veel het dromen maar doen??? Ik travel heel lang in mijn camper en tot nu toe, geen eens 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Als jullie reclame gaan maken haak ik af

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik draag zelf regelmatig een rok en sinds een paar jaar ook in het openbaar. Krijg alleen maar leuken reacties vooral van vrouwen. Maar ben nog nooit een anderen man in rok tegen gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Nu ik dit lees , ga ik zeker een keer wandelen in mijn leren rok , vind het gewoon erg stoer staan , met laarzen er onder,

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik draag a, 25 jaar roken en panty's zonder gene en ga overal vrouwen kijken soms en zegen zie ens en man met rok aan hij heeft lef maar ik stap er op af n vraag warom draagt u en broek dan gekopieerd van ons manen dat vind u normaal maar en man in rok is voor u niet dones jaloezie en dan zegen ze excuseer ons u ben er mooi mee en u hebt mooie binnen

    BeantwoordenVerwijderen